30.10.10

Inkas provkök informerar

Dagens middag består av varma mackor. Igen. Orkade inte börja fixa ihop getostpasta, till vilken jag köpte alla grejer igår, utan experimenterade lite med getost. G har ett bra recept för varma mackor, som vi ofta brukar köra som lättmiddag (eller nåt smått till fyllesuget). Det lyder såhär: brödskiva, smör/margarin, skinka, senap, ananas, ost, svartpeppar. Snabbt & enkelt. Och dessutom gott gotti gott gott!

Dock har det blivit lite väl mycket såna mackor på sistone, så idag tänkte jag take it up a notch. Så istället blev det skinka, senap, getost, ost & svartpeppar.


The verdict is in: GOTT!!!

29.10.10

The Winner Is

Nån annan som reagerat på att Arla Ingman och Subtv valt samma bakgrundsmusik för sina reklam? Fast egentligen, LMS (och således Sub) var ju först...

När jag googlade för att hitta material för bevis fick jag träff på nån sida som gav mig cravings för saltgurka - och det ordentligt. Var tvungen att tassa till kylskåpet och skära några små skivor. Nu är det nog bäst att tassa under täcket. Natti natti!

Varför

Varför måste vi bo i fucking, jävla kuk-Åmål?

Kan inte vi vinna på lotto snart?!

28.10.10

Torstai on toivoa täynnä!

Trots post"strejken" fick jag idag två av de tre efterlängtade skivorna. Jei! Den tredje är säkert också på väg.
By its very definition, Glee is about opening yourself up to joy.


26.10.10

Världens bästa frukost

Löfbergs Lila & Geisha Dreamy Caramel. Dessutom stöder man en viktig sak.

Rabiesfritt

Och det ordentligt.
För en vecka sedan utsattes hunden Hund för blodprov för första gången. Det gick bra, han var så snäll och tapper, vet inte om han ens fattade att nån var där och petade och stack honom och drog blod. Idag kom resultatet. Han har mer än nödvändigt med antikroppar för att kunna åka till Sverige - gränsen är 0,5 IU/ml, och han har 12,39 IU/ml. Nu återstår bara att boka & betala båt & tåg*.
Sweden, here we come!

edit: *Check!!!

24.10.10

WTF???

BROTT | Ior Bock knivhöggs

Vilken tajming!

Jag kände några droppar när vi var ute. Lyckligtvis hade vi redan största delen av morgonpromenaden bakom oss och var på väg hem. När väl inne, hörde jag att regnet satt igång för fullt. Haha, här sitter vi, varmt och torrt, dricker kaffe ur Stinky-mugg (jag!) & inmundigar (var sin!) frukost. Vilken härlig dag att bara sitta inne & ta det lugnt.

Hitta hunden Hund

Inspirerad av Peppe, I give you - find the dog!

Fiffigt.

Fint att klampa omkring med skitiga skor just när man slitit och städat och fått det rent och fint. Oh well, har bara mig själv att skylla.

Tar liksom poängen ur att tvätta de söta små tassarna på hunden Hund för att hindra honom från att sprida grus och basilusker överallt i lägenheten. Nästan.

23.10.10

Helgens höjdpunkter

Lördagens och söndagens lyxmiddagar:

Ja, vad ska man göra när det gapar tomt både i skåpen och på kontot?

21.10.10

Världens bästa hemmafru

Äntligen är de här! Och bara mindre än två timmar från att jag fick samtalet står de nu här hemma och väntar på G!

Kommer att passa G perfekt! Iaf stilmässigt - hoppas också storleken är den rätta... Men som tur är kan vi ju alltid byta ifall de sku klämma alltför mycket

1.10.10

Dagens meny

Hälsosamma fishy pins med hemlagad pottumuusi & sås. Well, not so much potatismos som bara med gaffel söndertrampade potatisar med en klick smör & lite salt. Och såsen - gräddfil, dill, citron, saltgurka, salt, peppar. Gott!!! Eller som RR sku säga - "Yumm-o!"