28.11.06

"1+1+1"

Paniken sprider sig i lägret! Kom och kollade bloggen, och den fina muckarkammen visade en månad, en vecka, en dag kvar till bröllopet... Iiiik! Helt plötsligt verkar tiden gå så väldigt fort!

Inte bara det, för igår var vi på Fiancée där jag provade klänningen för justering och efter det hos frissan för provsmink och -frisyr. Klänningen kommer att bli som skräddarsydd, precis som Görans rosett! Smink och tjosa kommer också att sitta jättefint, hon visste verkligen vad hon höll på med. Blivande maken smälte som kokt spaghetti eller isbit i ökenvärme! Vi kommer att vara så fina och vackra, så ha näsdukar till hands och "lite film" i väskan!

Imorgon ska Göran på jobb, och i veckoslutet kommer jag efter. Denna gång jobbar han bara en vecka, som tur är, och kommer att för första gången få uppleva sitt nya hemlands självständighetsdag med tillbehör - ljus i fönstren och Okända soldaten.

Även om tiden rullar på och det är mycket att göra hinner vi nog med allt det - samt lite mys-pys och avkoppling!

25.11.06

Lite drygt sex månader kvar...

Jo, det stämmer. Det är lite drygt sex månader kvar tills vi ska gå se GENESIS!!! Idag har vi lyckats boka biljetter till konserten i Helsingfors den 11:e juni. Då ska Herr & Fru Fried gå och se Phil & co! Vi gjorde allt vi kunde för att få de lite bättre sittplatserna men för en gångs skull får vi nöja oss med det näst bästa... Undrar hur det kommer att kännas...

Just nu känns det ganska pirrigt för imorgon ska vi åka på 80-årskalas i Tammerfors. Det är Inkas morfars syster som fyller år så då kommer jag att träffa ca. 30-40 släktingar som jag aldrig sett förut, så förstå att det är lite smånervöst! Men samtidigt ser jag framemot det, för det ska bli roligt att träffa dem alla.

Eftersom jag aldrig varit i Tammerfors tidigare hade vi tänkt stanna där lite längre, bo på hotell och se oss omkring. Men, på måndag ska Inka prova sin klänning och ha provsmink och -frisyr. Så ett ytterligare besök vid ett senare tillfälle får det bli.

Så saker och ting rullar på!

20.11.06

Uppdatering

Tjabba, fixade så att nu kan "vem som helst" kommentera våran blogg. Från och med nu behöver man alltså inte skapa ett blogger-användarnamn om man vill komma med kommentarer.

Så varsågoda, ordet är fritt!

10.11.06

Knappt två månader...

(Borde jag ändra på bloggtiteln också...? Nä, det får vara!)

Hejsan hoppsan!
Long time no update. Sorry... Men till vårt försvar kan jag säga att vi faktist haft massor att göra. Och nu är Gubben på jobb kan jag ägna mig åt livets väsentligheter! Nejdå, det är faktiskt tyst, tomt och tråkigt utan min älskade blivande make. Han lär inte heller vara så glad och munter där ute på sjön. Men men, imorgon kommer räddningen, han ska nämligen få ett litet besök av mig! Så tyvärr kommer jag inte att åka och hälsa på farsan och morfar på farsdag. De besöken får vänta tills Göran är hemma, för då ska vi göra fler flugor på smällen - träffa såväl farsan som högst troligen också morföräldrana. Inte nog med det, vi ska nog ha en liten sians med Bestmannen också, för att gå igenom några praktiska detaljer. Och självklart njuta av varandras sällskap, bara slappa och ha det mysigt!

D-day närmar sig, och som Göran sade häromdan, ju mindre tid, desto fortare går den. "Like sands through the hourglass..." Men i stort sett är läget under kontroll. Det ska bli en fin fescht, yesh! Förresten, hittade ett jättefint foto på den blivande giftaskyrkan. Något sådant väder hoppas vi på den femte januari...! Fotot är taget jul 2004, vilken var min första jul i Åbo. Farsan var hos mig, vi firade jul tillsammans. Först var det Åbo kungör julfred (hette det då, nuförtiden utlyses den), sen var det ärkebiskopens aftonandakt där vi sjöng med kören - och efter det, "Ära vare Gud i höjden, och frid på jorden, bland människor till vilka han har behag!" Vi hade en fin och trevlig, lite annorlunda jul. I år ska det bli ännu mer annorlunda, för Göran jobbar, och jag ska fira jul där med honom... Och en massa andra... Tyvärr missar jag min julfredstradition, men viktigare är att vi ska fira våran första jul tillsammans.

Nåja, allt nog och emedan, dags och avrunda och kanske packa lite, så att jag kan sova(!) så länge som möjligt imorgon.
Harebra allihopa, trevlig helg!