24.6.07

Midsommarsöndag

som vi ägnat åt varandra - såsom midsommaren överhuvudtaget. Vi har haft en lugn och fin midsommar här hemma i stan på tu man hand. Vi har slappnat av, lagat god mat och gjort precis det vi velat - d v s för det mesta ingenting!

För det första - maten. På midsommarafton stod det fisk på matsedeln. Laxmedaljonger, räksås, färskpotatis, grekisk sallad, vilket vi sköljde ner med var sitt glas vittvin. Ai hyvää! På midsommardagen vankades sill med nubbe (!!!), färskpotäter samt resterna av räksås, sallad och vin. Det där med nubbe är viktigt, för nu fick vi äntligen inviga våra fina glas som vi fick i bröllopspresent. (Dessutom fick vi bra ursäkt för att sjunga så att taket lyfte!)

Vi kunde verkligen luta oss tillbaka, eftersom vi fick allt viktigt uträttat i god tid före midsommaren. I onsdags fick jag min kära make hem till mig, och efter ett par timmars morgontupplur bar det iväg till banken, där vi skrev på de sista pappren och blev med lägenhet (eller stor skuld, beror på hur man ser på det). Äntligen är den vår! Vi har ett hem! Ett eget hem!

En tidig morgon blev det dagen efter också - lilla maken skulle till skinnhackaren för att täcka över lite gammal sk*t. Och fint blev det, ett sött litet lejon, Ivar fick han heta. Nu är mitt jobb att se till att han mår bra, d v s badas och smörjas två-tre gånger per dag i ca. 10 dagar. Vad fin han ska bli!

Som sagt, midsommaren har löpt lugnt och fint, och dagen är inget undantag. Inga tidiga morgnar, inga tider att passa, ingen jäkt och stress. Våran go'natt-saga har blivit Seinfeld, som jag lurat Göffe på ( - det var inte så svårt, hojtar han här bre'vé). När man väl har börjat titta, är det nästan omöjligt att sluta! Det får bli en tre-fyra avsnitt ikväll med...

Vi hoppas att Ni haft det trevligt under midsommaren, och önskar Er en god fortsättning på sommaren!