23.4.10

Good Morning Wine Lovers!

Saludos från Friedens Kök & Grill! Vi har just avnjutit en mexikansk lunch bestående av margaritas... och margaritas ;-) Nejdå, några tortillas slank också ner, fyllda med kyckling, sallad & salsa, samt hemgrillade nachos med ost dippade i guacamole! Allt detta sköljdes naturligtvis med den genomgående måltidsdrycken margarita! Ute är det p*ssregn men här inne är det solsken och stämningen är tämligen hög & het!


5.4.10

Annandag påsk

Påsken har förflutit lugnt och stilla. Vi har varit hemma och fått njuta av grannarnas elgitarrep både dag och natt. Mysigt att vakna kl 1:45 när de tar toner till Guns n' roses... Not.

I övrigt har vi varit ute & tränat hunden & kikat på en ny favvoserie. Måtte de ge ut de resterande två säsongerna med nordisk textning SNART!!! Vädret har varit grått och småregnigt, på långfredan sken solen och idag med en liten stund.

Vi har ätit kinderägg & memma så att det räcker till nästa påsk. Tur att den bara är en gång om året! I morgon är det åter
igen dags för två veckor till sjöss för G-mannen. Men men, han kommer hem lagom till första maj, och då ska det firas igen!