11.7.08

Ny adress för hemsida!

Nu när den 5:e januari (2007!) har gått för länge sen var det äntligen dags att ändra adress för hemsidan. Inte för att det skulle vara nåt nytt på den, men kanske nån dag kommer det lite NY-bilder... Den nya adressen kan ni få genom att ringa, sms:a eller mejla mig. Var, förresten, en jävlans pärs att få Sånäras FTP nerladdad på den nya datorn. Förstår mycket väl varför folk inte vill byta till Vista än... Hursomhaver, hoppas ni har det bra och njuter av sommaren! Harebra!

9.7.08

Long time, no sea

Hejsan hoppsan! Det har dröjt ett ögonblick sedan senaste inlägget, jag försöker dock skriva lite oftare än en gång i månaden.
Vi gjorde massor nu sist när Göffe var hemma, till exempel hade vi en jättefin dag när Götheborg besökte Åbo och vi besökte henne. Lite marinkänsla också på fritiden för Göran! Plus att jag fick smida, dvs banka en het järnpinne med stor hammare, pinnen skulle bli en stor spik för diverse ändamål ombord. Solen var stark, och även om jag trodde ha skaffat mig en ordentlig grund genom att ligga i parken bredvid, brände jag mig i nacken och axlarna. Oh well, nu är det redan vackert brunt! Jag köpte en blå soic-kepa, och vi förhandlade en fin t-shirt åt Göran - vi hade inte tillräckligt med pengar, men till all lycka hade G några svenska slantar i plånboken, så jag övertalade honom att slå till! Och den är jättesnygg och passar honom jättebra!
Dessutom kan jag meddela att jag nått en etapp på vägen, nämligen blivit kandidat i humanistiska vetenskaper, check it out! Jag fick mitt betyg strax efter midsommarn, och vi har firat det med skumpa och finmiddag här hemma. Det blir väl snäppet festligare sen när jag äntligen blir magister... Vi får väl vänta och se!