25.9.09

P.S.

Värst vad det var länge sen man besvärat sig att uppdatera lilla bloggen... Fy skäms och skärpning nu!
Jag kan rapportera att G är på jobb, suck, jag går på fortsättnigskurs i spanska, jee, och dagarna fylls med ljud från sandblästring av restaurangen bredvid, pust och stön. Men annars är det bra :-P

Nyheter

Har skapat en ny blogg! Välkommen att kika in!

12.2.09

Hundsport

Vi har hittat en ny hobby - AGILITY!!! Tjejen som vi köpte hunden av har inte glömt bort oss utan hållit kontakten och organiserat bland annat gemensamma långpromenader - och nu senast en privat nybörjarkurs i agility! Där går alla vi fem hundar som blev här i trakterna. Och våran lilla gullesnutt tycker det är skitkul! Han har så tråkigt när instruktören först visar vad vi ska göra och sen får andra hundar gå och göra det - först sitter han och piper och sen stretar och gnäller och till och med gläfsar lite. "Jag vill, jag kan också, min tur NU", tänker han. Han är nog jätteduktig, och igår sa tränartjejen att de här är det bästa tollargänget hon nånsin jobbat med. Vi har två gånger kvar, men planerar redan en fortsättningskurs. Dessutom har vi tänkt gå på en spårkurs - Cosmo är så duktig på att spåra, och det är både han och jag mycket intresserade av. Så det kunde bli "våran" grej. Det är Göffe som kör agility, nämligtvis. Och han är så duktig han också!
På bilden är Cosmo med Göran och Cosmos hundmamma Metu med ägarens storasyster.

2.1.09

Gott nytt år

på er alla! Hur har ni välkomnat det nya året?
Vi hade en lugn hemmakväll, inte minst på grund av minstingen. Här inne gjorde det inget när det small men ute var det lite läskigt. Som sagt tog vi det lugnt och kikade på raketerna från hemmasalongen - vi hade perfekt utsikt för stadens fina färggranna fyrverkeri.

Julen firade vi i samma sakta mak - det var ju Görans första jul hemma sedan vi blev ihop (tack, kära silja...) Vi hade det så fint: god mat, god dricka, julfrid på Gamla Stortorget - och varandra! Och vilka presenter vi fick - så fina, så många!!! TACK!!!
Vi önskar er ett riktigt gott och lyckligt år 2009!