16.8.07

Färdigflyttat!

Idag är det precis tre veckor sen vi flyttade! Dvs när det stora flyttlasset gick. I och för sig var samma grabbar här i måndags och ville flytta oss igen. Ett varningens ord: låt inte en "viss aboensisk flyttfirma med 25 års erfarenhet" ta hand om er flytt. Vi är väldigt missnöjda med den korkade chefen som inte kan hålla reda på tider, datum, adresser, telefonnummer - och dessutom har grava svårigheter med addition. Grabbar däremot var det inget fel på, jätteduktiga och trevliga pojkar.

Nu har vi kommit i ordning och sakerna har genom mig hittat sina rätta platser. Göran har haft det stora nöjet att förvandla väggarna till schweitzerost! För att åstadkomma detta var vi tvungna att investera i en schlagborrmaschin hos en av våra hovleverantörer. Vi tror nog att grannarna njöt lika mycket som vi av det härliga ljudet som uppstår vid borrning i 60-talsbetong!

Vi trivs i vårt nya, fina hem. Även om vägen till centrum (=Koulu) har blivit längre spelar det ingen roll, för en del saker har faktiskt kommit närmare. Därför kommer vi nuförtiden alltid i sista minuten till söndagsmässan. Aksiomet gäller - ju närmare man har, desto senare kommer man. Så är det bara.

Förra veckan hade (schwär)farsan den stora äran att vara den andra gästen i vårt fina hem. Han kom cyklandes hit och tillbringade två nätter innan han fortsatte till Åland och vidare till Sverige. Vi hade en trevlig kväll alla tre innan Göran åkte på jobb onsdag morgon. Så småningom blir det kanske ett nytt besök så vi hinner sällskapa lite mera!

Vi hoppas ni också tagit tillvara på sommaren och njutit ordentligt!