17.10.06

Tillbaka till verkligheten

Vilken fin lysningssöndag vi fick! Allting gick SÅ bra, vi fick solsken, våran blivande vigselpräst läste upp våra namn, och hans kollega höll en jättefin predikan. Efter kyrkan blev det, som sagt, lysningskaffe hemma hos oss. Det var jätteroligt, sitta och "prälla" med alla, och visa dem vårat hem. Vilket de alla tyckte var fint och trivsligt.

Jaja, det var roligt så länge det varade... I morse åkte Göran på jobb, usch, mysfaktor -7. Men jag, och han också, vi får trösta oss med att han ska bara jobba en vecka. Och jag åker säkert med en och annan gång och hälsar på... Så så värst illa är det inte!

Tack än en gång till alla som uppmärksammade våran lysningsdag, direkt eller via de närvarande!

11.10.06

Veckan före lysningen

Det har varit en hektisk vecka, vi har fått massor med saker gjorda.En hel del återstår inför lysningskaffet på söndagen - hela släkten kommer på besök så vi måste fixa allting i ordning! Det ska bli en spännande helg i och med att min familj får tillbringa "quality time" med min blivande make och verkligen lära känna varandra. Planen är att alla ska vara här redan lördag kväll och vi ska gå ut och äta. Och på söndag ska vi alla till kyrkan för att höra våran vigselpräst läsa upp våra namn "...och följande par skall ingå i äktenskap..." Man får väl inte plåta i kyrkan, eller?! Det blir första gången vi har folk på besök i vårt gemensamma hem. Kul att de får se, hur vi har det tillsammans, blivande maken och jag!