10.11.06

Knappt två månader...

(Borde jag ändra på bloggtiteln också...? Nä, det får vara!)

Hejsan hoppsan!
Long time no update. Sorry... Men till vårt försvar kan jag säga att vi faktist haft massor att göra. Och nu är Gubben på jobb kan jag ägna mig åt livets väsentligheter! Nejdå, det är faktiskt tyst, tomt och tråkigt utan min älskade blivande make. Han lär inte heller vara så glad och munter där ute på sjön. Men men, imorgon kommer räddningen, han ska nämligen få ett litet besök av mig! Så tyvärr kommer jag inte att åka och hälsa på farsan och morfar på farsdag. De besöken får vänta tills Göran är hemma, för då ska vi göra fler flugor på smällen - träffa såväl farsan som högst troligen också morföräldrana. Inte nog med det, vi ska nog ha en liten sians med Bestmannen också, för att gå igenom några praktiska detaljer. Och självklart njuta av varandras sällskap, bara slappa och ha det mysigt!

D-day närmar sig, och som Göran sade häromdan, ju mindre tid, desto fortare går den. "Like sands through the hourglass..." Men i stort sett är läget under kontroll. Det ska bli en fin fescht, yesh! Förresten, hittade ett jättefint foto på den blivande giftaskyrkan. Något sådant väder hoppas vi på den femte januari...! Fotot är taget jul 2004, vilken var min första jul i Åbo. Farsan var hos mig, vi firade jul tillsammans. Först var det Åbo kungör julfred (hette det då, nuförtiden utlyses den), sen var det ärkebiskopens aftonandakt där vi sjöng med kören - och efter det, "Ära vare Gud i höjden, och frid på jorden, bland människor till vilka han har behag!" Vi hade en fin och trevlig, lite annorlunda jul. I år ska det bli ännu mer annorlunda, för Göran jobbar, och jag ska fira jul där med honom... Och en massa andra... Tyvärr missar jag min julfredstradition, men viktigare är att vi ska fira våran första jul tillsammans.

Nåja, allt nog och emedan, dags och avrunda och kanske packa lite, så att jag kan sova(!) så länge som möjligt imorgon.
Harebra allihopa, trevlig helg!

Inga kommentarer: