Julen alltså. Jag åkte på jobb den 20:e december för att jobba en vecka. Som väl var, kom Inka den 23:e så vi firade jul tillsammans. Under julhelgen låg vi stilla i Stockholm och arbetstiden var bekväma sex timmar per dag! Det innebar att vi hade mycket tid för varandra och det kändes bra för det var våran första jul tillsammans.
Maten som bjöds ombord var jättegod. På julaftonen traditionell julbord och på juldagen en ordentlig brunch med bl a oxfilé. Till middag blev hummerskagen, tournedos a la rossini och panna cotta. Detta sköljdes ner med goda viner.
Julaftonen firade vi ytterligare med att gå på midnattsmässa i den närliggande Hjorthagskyrkan. Det var en värdig avslutning på julaftonen. Som ytterligare bonus fick vi våran kvällspromenad!
Även om det var skönt att Inka kunde komma till båten så att vi kunde fira jul tillsammans var ändå det skönaste att få åka hem! Hem ljuva hem!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar