28.12.06

Terveisiä Tukholmasta!

Joulu tuli, oli ja meni. Mun joulu meni merihenkisissä tunnelmissa; Göran oli töissä ja menin laivalle joulua viettämään. Oli pakko saada olla ensimmäinen joulu yhdessä! Lauantaiaamuna oli sitten aikainen herätys ja ei kun menoks. Göranilla oli onneks kiva pomo vuorossa ja sai sellasia työtehtäviä, että mä pystyin hengaamaan mukana. Ai miten niin hengaamaan, mä tein puolet työstä, ja vähän muidenkin, kun ei ne oikein osannu ;-) Ei vaan, meillä oli tosi haushkaa kaheshtaan!

Ruoka on olennainen osa joulua, niin myös tänä vuonna. Varustamo Silltallrik... Sillink... ei vaan Tallink Silja tarjos parastaan - oli silliä ja perunaa ja kinkkua ja kalkkunaa ja laatikoita ja riisipuuroa. Eikä niitä tarvinnu kuivin suin napaansa ahtaa, oli snapsia, olutta, viiniä, sherryä, liköörejä... Onneks me otettiin (!) ihan rauhallisesti, niin ettei meiän tukat ollu joulupäivän aamuna yhtä kipeet kuin yliperämiehellä. Jouluaaton kruunas jouluyön messu läheisessä Hjorthagskyrkanissa.

Kaikista ihaninta tän joulun vietossa oli keskiviikkoaamu, jolloin vihdoin päästiin kotia. Olo oli kevyt ja uni maistui. Nyt alkaakin pikku hiljaa uuden vuoden tunnelmat houkuttaa. Laivalta tarttui mukaan Moët & Chandon, joka juhlistaa aaton kalapainotteista illallista. Und es schmeckt sooo guuut!!!

Inga kommentarer: