27.11.10

Ha-ka-ka-ka-kallt

Det är svinkallt här inne. Trots att gårdskarln Speedy* var & fixade till elementen (eller ja, det han gjorde var att ringa rörmokaren som i sin tur lät vänta på sig i tre dagar, plus en helg) så att de nu utstrålar en skön, nästan tropikalisk värme. Men. Det är de förbaskade fönstren som är gamla och trötta och inte orkar hålla kylan ute. Nåja, i och med den nya lagen får vi säkert på nästa möte ett glädjebudskap om alla kommande reparationer som ska göras. Och betalas. Själv. För husbolaget fonderar ingenting.
Honey, I think we should move.


*Vi kallar honom det för han är inte det. Exhibit A: Det tog fem veckor att få rätt namn på dörren.

Inga kommentarer: