Vi har hittat en ny hobby - AGILITY!!! Tjejen som vi köpte hunden av har inte glömt bort oss utan hållit kontakten och organiserat bland annat gemensamma långpromenader - och nu senast en privat nybörjarkurs i agility! Där går alla vi fem hundar som blev här i trakterna. Och våran lilla gullesnutt tycker det är skitkul! Han har så tråkigt när instruktören först visar vad vi ska göra och sen får andra hundar gå och göra det - först sitter han och piper och sen stretar och gnäller och till och med gläfsar lite. "Jag vill, jag kan också, min tur NU", tänker han. Han är nog jätteduktig, och igår sa tränartjejen att de här är det bästa tollargänget hon nånsin jobbat med. Vi har två gånger kvar, men planerar redan en fortsättningskurs. Dessutom har vi tänkt gå på en spårkurs - Cosmo är så duktig på att spåra, och det är både han och jag mycket intresserade av. Så det kunde bli "våran" grej. Det är Göffe som kör agility, nämligtvis. Och han är så duktig han också!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar