Nu har vi slagit till. Inte varandra, utan bestämt oss för att ha hund!!! Vi har funderat och diskuterat i drygt ett år, och äntligen kommit fram till att vi två ska bli tre. Rasen var klar redan från början - även om vi inte visste vad den hette. Efter lite forskande på nätet hittade vi rasens finska föreningssidor och ju mer vi läste om den desto mer förtjusta blev vi i den. Förra söndagen tog vi en tur till en uppfödare här i krokarna och tittade på de små liven. De hade ännu en hane ledig, en riktig busunge, och det var kärlek vid första ögonkastet! Vi funderade till måndagen, även om det var klart att vi skulle bara ha honom, men jag envisades med att sova på saken. Måndag eftermiddag meddelade vi uppfödaren att vi tar honom gärna. I torsdags var vi och träffade våran hund igen - och han var ännu sötare, om det nu är möjligt! Om en och en halv vecka ska vi hämta honom till hans nya hem. Vi har redan förberett en hel del med sovkorg, koppel och leksaker. Nämnas bör att min kära, pyssliga make fixade kopplet alldeles själv! Så hunden får se (och bita i) ett riktigt sjömansarbete med bensling och allt! Ska bli spännande att få hit honom, den lilla ulltussen! Han är så välkommen och kommer att vara så älskad! Vi ska skämma bort honom ordentligt ;-) Ni kommer att få små rapporter vartefter, kanske till och med med bild. Och vi ska självklart meddela när han är redo att ta emot gäster så ni får se honom i verklighet!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar