16.4.08

Vilken övis!

Igår kom jag hem. Ja, ni läste rätt, igår, på tisdagen. Det var en övis (=överraskning) för mig också. Tack vare min nya chef fick jag möjlighet att byta båt i Mariehamn och komma hem till Åbo på tisdag kväll istället för onsdag morgon. Det blev en ordentlig övis för min kära hustru också - jag lyckades hålla mig och inte berätta, utan ringde när jag stod utanför dörren: "Älskling, nu kan jag inte hålla mig längre, du får se din övis om du öppnar dörren!"

Det passade väldigt bra att få komma hem lite tidigare - och hustrun hade inget emot det heller! Hon var så glad att få hem sin man ett halvt dygn tidigare än vanligt. En natt mer tillsammans!

Inga kommentarer: