31.3.07

Familjen Frieds fina fredag

var det igår. (Eller något åt det hållet! Vi hade tänkt färdigt något väldigt fint vi skulle rista in här, men, here today, gone tomorrow... Oh well!) Vi bakade bulle ( = Göffe bakade och jag stöttade med glada tillrop) och fick äntligen upp en gardin i köket, som förhoppningsvis dämpar värmen så att vi överlever den tiden vi har kvar här.

Sätt inte kaffet i halsen nu! Det är nämligen så att vi håller på att leta efter någon annanstans att bo, någonting trivsamt (lägenhet, radhus, hyra, äga, Cher, shit), fräscht och fint med bra förbindelser.

Idag har vi brottats med tvättmaskinen, som Göffe så fint (med mina glada tillrop) fixade i ordning på förra ledigheten. Nu tyckte maskinjäveln inte längre det var roligt, utan bestämde sig för att dansa lite pogo i takt med centrifugeringen. Och så fick vi ila och lugna ner stackars maskinen. Nu återstår den roligaste biten - hänga upp skiten.

Skriva färdigt hänga tvätt - Göffe vill ha glass! Okej, får väl bli som han vill! Ha det bra!

Inga kommentarer: