31.12.11

Bokslut över året som gick

Här sitter vi med Bernard Massard i kristallglasen och blickar nostalgiskt tillbaka på det gångna året. Är ni redo?!


Januari
Famo fyllde år. Göffe blev frälst på surdegsbröd. Morfar blev sjuk men repade sig som väl var. Kulturhuvudstadsåret inleddes, och jag passade på att fota lite äkta kultur:



Februari
Mormor fyllde år. Faster Hanna likaså. Allt gick lugnt och stilla i köldens tecken. Det fanns en i hushållet som gillade den bitiga vintern - den hårige hedningen!




Mars
Mamma fyllde år. Cosmo skulle delta i en Nina Ottosson-tävling men jag skickade aldrig in några bilder. Jag fick min nya fina tatuering. Ikea fick förmånen att leverera en vit lädersoffa till Friedens salong - dessutom till ett bra pris. Cosmo har halva soffan och vi får dela på andra halvan. 





April
Vi började redan ladda för vår och sommar trots det något gråa vårvädret. Vi trotsade vädret och inledde en konditionskur i form av joggingrundor.



Maj
Morfar fyllde år. Min kusin Caj avled. Vitsipporna var i full blomning så vi åstadkom ett fint mrosdagskort till Morsan. 



Juni
I juni kom högtrycket och värmeböljan. Göffe pajade knäet och fick sluta springa. Vi besökte Kervo och hade även tid att ta en tur till huvudstaden för att åka några fina attraktioner på Borgbacken med fribiljetterna från gångna somrars slit. Vi firade midsommar i stan som vi brukar. 






Juli
Cosmo fyllde tre år! Jag fortsatte att springa och fick ont i foten, och fick investera i ett par nya dojor. Störtsköna! Jag fotade lite kultur i Kuppisparken, elskåpet hade fått en ny skrud.





Augusti
I fågeldammen fick Familjen Gås tillökning! Jag fyllde år, Göffes nya tatuering blev färdig och pappa hade vägarna förbi på cykel så han hann lagom till festligheterna. 




 




September
Göffe och Farsan fyllde år. Tyksen fick oväntat besök av Den röde hanen. Jag fick veta att jag är långsynt och har lite brytningsfel vilket resulterade i två par glasögon hos Nissen. För att ytterligare ändra mitt utseende fixade jag ny såväl frilla som hårfärg. Också naturen ändrade färg. 


 






Oktober
Månadens höjdpunkt: Smirre-räv låg i gräset och myste i solskenet!




November
Vi trodde att vintern skulle komma. Pyttsan heller. Dock dekorerades fågeldammen till och med före första advent och konstisbanan gjordes i ordning.







December
Vi besökte Kervo i jultomteärenden. Vi hade hyrt bil och åkte dit och tillbaka i full snöstorm. Snön låg kvar bara några dagar. Vi besökte Mormor på sjukhuset, Morfar var också där. Knappt en vecka därefter somnade hon in lugnt och stilla. Vi firade jul som vi brukar - julfrid, glögg på Mami och Kalle Anka. Därefter massvis med god mat! 




Nu är det nyårsafton och smällandet i full gång. Snart ska vi avnjuta vår traditionella nyårsmeny - avocado med flodkräftsröra, gravlax med sås samt laxmedaljonger - och därefter en gammal klassiker, Grevinnan och betjänten. 


Från oss alla till er alla - Ett Gott Nytt År!!!

Inga kommentarer: