1.11.10

Spännande tider vi går till mötes

För det första kommer G hem imorgon, med ett intressant lass: årets Blossa och Loimu. Blossa har vi inte druckit på länge, särskilt inte årgångsversioner, som vi alltid missat, men också för att Alko bara har den svagare sorten, som inte värmer lika bra i vinterkylan som t ex Hehkuviini... Förra årets Loimu smakade riktigt bra, det gick allt att dricka bara man höll för näsan för jag tyckte den doftade lite väl mycket hyacint.

För det andra ska vi snart besöka det förlovade landet i väster. Hela familjen. Alla vi tre. Hade jag anlag för migrän eller munherpes skulle de två nu bryta ut för fullt. Nervös är bara förnamnet. A) Möta halvsläktingar för första gången. 2) Åka båt och tåg och gå omkring i Sthlm & Pinköping (som G kallar sin forna hemstad) med en hund som lider av grava koncentrationssvårigheter & överdriven socialitet. Det här kommer inte att sluta bra, tror jag, den pessimist jag är (fast jag hävdar med dåres envishet att jag är snarare realist). Tur att G bidrar till att förse vårt barskåp med grejer vi kan ctrl+alt+del hjärnan med efter allt bestyr.

Inga kommentarer: